Fetva Konuları
TERAVİH NAMAZI
319. Teravih namazını cemaatle kılmanın hükmü nedir?
Nafile namazların tek başına kılınması daha faziletli olduğu hâlde, teravih
namazının cemaatle kılınması Hz. Peygamber’in (s.a.s.) uygulamasıyla sabittir.
Nitekim Hz. Peygamber teravih namazını birkaç defa cemaate kıldırmış, ancak daha
sonra farz olur düşüncesiyle cemaate kıldırmaktan vazgeçmiştir (Buhârî,
Salâtü’tTeravih, 1; Müslim, Salâtü’lMüsâfirîn, 177).
Hz. Ömer halife olunca, halkın dağınık bir şekilde teravih namazı kıldıklarını
görüp, tekrar cemaatle kılınmasının daha uygun olacağını düşünmüş ve sahabeyle
istişare ederek bu namazın yeniden cemaatle kılınmasını başlatmıştır. Halkın
vecd içinde bu namazı kıldıklarını görünce, “Ne güzel bir âdet oldu” diyerek
memnuniyetini belirtmiştir (Buhârî, Salâtü’tTeravih, 1). Hz. Ali de, bu uygulama
sebebiyle “Ömer mescitlerimizi teravihin feyziyle nurlandırdığı gibi, Allah da
Ömer’in kabrini öyle nurlandırsın.” (Müttakî, Kenzü’lummâl, XII, 576) diye dua
etmiştir.
|