Fetva Konuları
DUA, TÖVBE, ZİKİR ve
KUR’AN
ZİKİR VE KURAN
787. Şifa niyetiyle Kur’an okumak ve okutmak caiz midir?
Kişinin maddi, manevi ve ruhi rahatsızlıklardan kurtulması için tıbbi tedavi
yöntemlerine başvurması temel ilkedir. Bunun yanında Allah Te ala’ya dua etmesi
de uygun olur. Şüphesiz Kur’an müminler için şifa ve rahmettir (tsrâ, 17/82).
Dolayısıyla gerek Kur’anı Kerim’de gerekse hadisi şeriflerde yer alan dualar ve
sureler, belirli sayılarla sınırlanmayarak okunabilir. Bu okumaya rukye denir.
Sahabenin rukye olarak Fâtiha suresini okuduğu ve Resûlullah’ın da bunu
onayladığı bilinmektedir (Buhârî, Fedâilü’lKur’an 9).
Aslolan, duayı insanın kendisinin okumasıdır. Ancak, iyi ve takva sahibi bir
insan olduğuna inandığı diğer müminlerden de kendisine dua etmesini isteyebilir.
Hz. Âişe’den (r.a.) şöyle rivayet edilmiştir: “Hz. Peygamber (s.a.s.), hasta
olan akrabalarının üzerine okuyarak sağ eliyle onları sıvazlar ve şöyle derdi:
أَذْهِبِ الْبَاسْ رَبَّ النَّاسْ وَاشْفِ أَنْتَ الشَّافِى لاَ شِفَاءَ إِلاَّ
شِفَاؤُكَ شِفَاءً لاَ يُغَادِرُ سَقَمًا
“Ey Allah’ım, ey insanların Rabbi, şu hastalığı gider, şifa ver, şifa veren
sensin. Senin vereceğin şifadan başka şifa yoktur. Hastalığı ortadan kaldıracak
bir şifa ver." (tbn Mâce, Tıb, 35, 36)
Hasta olan kimse, ihtiyarlık ve ölüm dışında her hastalığın mutlaka bir çaresi
olduğunun bilinciyle uzman hekimlere müracaat ederek tedavi yollarını aramalı,
bunun yanında Yüce Allah’a sığınıp şifa vermesi için dua etmelidir. Bu maksatla
bazı âlimler Kur’anı Kerim’den şifa konulu âyetlerin okunmasını tavsiye
etmişlerdir. Şifa için okunan bazı âyetler şunlardır: Tevbe, 9/14; Yûnus, 10/57;
Nahl, 16/69; Şu’arâ, 26/80; Fus sılet, 41/44.
.
|